|
ELS PROJECTES
Cinema from a postcinematic vision - Just here, right there FiC BCN - L.A.
Una guionista a Barcelona i un jove realitzador audiovisual des de Los Angeles decideixen produir un curtmetratge en el context postcinemàtic d'Internet amb dos actors situats en diferents parts del món (Barcelona i Los Angeles). La situació gira entorn a una inesperada interacció en temps real dels personatges, ficticis i reals, que es troben en un joc d'il.lusió òptica i con-fusió entre desitjos i realitats. El projecte compta amb la col.laboració de l'actriu Laura Prats a Barcelona i el director William Inhyuk Hyoung desde Los Angeles.
veure el vídeo: Cinema from a postcinematic vision - Just here, right there FiC BCN - L.A.
[s]trato [s] Burroughs AM
Un actor recita mantres de poesia urbana mentre reb en la seva pell la projecció-contacte d'una sèrie d'imatges que recorren la seva quotidianitat: "...saturats d'imatges, sons, udols, interferències, banalitats, racisme, masclisme, homofòbia, cleptomania, psicopatia, bogeria, falsa amabilitat, contrastos desorganitzats en paradigmes de modalitats ... ens creuem, ens mirem ... mirem ... i si et mirés directament a la cara?".
veure el vídeo: [s]trato [s] Burroughs AM
Landscape cinemàtic. Quadre 1: Andante entre oliveres i roses
Un esdeveniment de relat obert per a lliurar-se a l’experiència d’atravessar les formes | lliurar-se a l’acte de prendre la paraula en un nou espai dramatúrgic desterritorialitzat i alhora en expansió | habitar la memòria com si fós la primera vegada, re-inventar el ritual, convocar la desacceleració virtual, l’aquí i ara de l’escena, la subtilitat del gest | habitar les energies de l’espai buit i alhora ple d’una hospitalitat incondicional... | L’experiència cinemàtica com a forma d'art relacional on s’entén la "visitation" de Derrida, on entren els visitants sense demanar rés a canvi.
veure el vídeo: Landscape cinemàtic. Quadre 1: Andante entre oliveres i roses
Chelsea Girls - Remake
Un estudi inicial sobre les possibilitats de la retransmissió en viu del dispositiu que va plantejar Andy Warhol en la realització del film Chelsea Girls (1966). Una recreació de la pel·lícula original a partir de les situacions de convivència generades durant les setmanes del taller a Fabra i Coats. Com seria vista la pel·lícula avui quan la noció de "fàbrica social" reivindicada en la dècada dels seixanta ha estat desplaçada a les webs de les xarxes socials?
Prenent com a punt de partida la disposició Split-screen -o doble pantalla- que Warhol va aplicar en la projecció de la seva pel·lícula i que va generar la impossibilitat d'obtenir la sincronització de projecció (dues reproduccions idèntiques), el remake es planteja com un primer assaig documental, editat i distribuït en temps real.
veure el vídeo: Chelsea Girls - Remake
c41582028
Dos espais cúbics interconnectats i interactius amb sensors, projeccions, objectes inanimats, mecanismes robòtics, performers... on l'espectador transita. Tres livestreams simultanis presentats en una sola pàgina web per a la transmissió d'aquest entorn. "La intenció: mostrar com els actes de les persones afecten directament o indirecta a unes altres, sense possibilitat de correcció –el concepte del directe– els actes són el que són i no es poden prendre a la lleugera ja que comporten una reacció, més l'efecte de la transmissió (globalització). La finalitat: generar consciència de les repercussions dels propis actes".
veure el vídeo: c41582028
Escultures socials en 360º
Trenta estudiants de CFGS d’Audiovisuals i Espectacles participen en una sèrie d'accions performatives transmeses a la Web en 360º i basades en un dels exercicis-jocs del conegut dramaturg i pedagog Augusto Boal, pare del Teatre de l’Oprimit. L’acció serà la construcció i posterior deconstrucció d’una figura humana grupal amb diversos eixos temàtics com: la inseguretat personal, la generositat, el compromís, "no és no", la màscara fictícia... Es tracta de crear figures humanes on es representi una acció d’opressió per a després descomposar-les en una nova figura que resulti alliberadora.
El joc, la gravació amb una càmera de 360º i la transmissió a la Web amb les tecnologies de vídeolivestream, seran els eixos de mediació i creació d'imatge per prendre consciència corporal de les situacions quotidianes que representen una opressió, la solució per a trobar-ne el seu contrari, i alhora reflexionar amb els joves sobre l'entorn audiovisual i medial actual.
Per a més informació i contacte: http://www.lab-livemedia.net, http://fabraicoats.bcn.cat/ca/node/904
Organitza: Livemedia i Fabra i Coats - Fàbrica de Creació de Barcelona
Direcció: Maria de Marias i Andrew Colquhoun de Livemedia
Dates i horaris del taller: del 14 d'octubre al 16 de desembre de 2016, divendres de 17.00h a 21.00h i dissabtes d’11.00h a 15.00h
Presentació pública: dijous 1 i divendres 2 desembre de 2016
|
|