Una exposició oberta al descobriment, el diàleg i la participació en un espai on les interfícies audiovisuals de vídeo livestream es materialitzen simultàniament en l'entorn online i offline.
Les intervencions i projectes artístics que integren WORKFLOW LIVESTREAM han estat desenvolupats durant 2016 i 2017 al Taller i Estudi de vídeo livestream CINEMÀTIQUES DE LA WEB que condueix Livemedia a Fabra i Coats - Fàbrica de Creació de Barcelona.
Aquests "workflows de creació livestream" inclouen vídeo performances 'live online', la transmissió d'entorns urbans i quotidians, escenes i preses cinemàtiques per a la web, websèries en viu i en primera instància el joc online entre realitat i ficció que constantment rearticulem a través de l'entorn mediatitzat de la ciutat connectada.
Les presentacions des de la instal.lació-plató WORKFLOW LIVESTREAM de </CODE±NOWNESS> en el seu conjunt constitueixen un programa live online de performances, demostracions, xerrades i projeccions cinemàtiques en viu.
A partir de l'1 de desembre consultant el calendari de programació a http://www.codenowness.online/ es podrà seguir el desenvolupament dels projectes que integren WORKFLOW LIVESTREAM fins a la seva presentació final el 13, 14 i 15 de desembre a la instal.lació-plató de </CODE±NOWNESS> a Fabra i Coats - Fàbrica de Creació de Barcelona de 17:30h a 21:30h. TEMPOREALITIES
Emma Mussoll amb la col.laboració de William Inhyuk Hyoung des de Los Angeles
La simultània combinació de diferents espais i temps és el punt de partida d'una nova meta-temporalitat única, real i imprevisible que explora i construeix TEMPOREALITIES. Una realitat on la ficció i la no-ficció, la imatge filmada i la imatge transmesa en viu, la escena, la dramatúrgia i l'assaig es multipliquen i alteren en un passat i present en dissolució.
Les imatges, en passar pel territori digital, experimenten un canvi en la seva representació i interpretació. Amb TEMPOREALITIES pretenem reflexionar sobre les relacions humanes en la era digital. La tecnologia té la capacitat de modifiar el nostre comportament natural i afectar les nostres relacions... fins a quin punt, però?
TEMPOREALITIES conjuga els delays de transmissió i les il.lusions òptiques, així com els valors del realisme associats a les interfícies més conegudes de les xarxes socials, per concebre una nova realitat i mostrar una manera d'articular la ment més propera a la hipertextualitat.
Amb la col.laboració de: Josep Maria Alejandre Salat, Laura Prats, Intae Kim (des de Los Angeles), Sarah Dorsey, Emma Rodero, Mireia Sabadell, George Zamrini, Paula Ribó i Laia Dalmau.
Assistència de realització: Leticia Rodríguez Alvárez, Martí Alonso i Marta Gómez..
SAND WALK
Natalia Carminati
SAND WALK gira entorn a una concatenació d'accions en viu que exploren la nostra percepció del temps. Una de les inquietuds principals del projecte és indagar en el concepte de "temps real" i el decalatge que es crea entre les temporalitats de la realitat i les temporalitats virtuals utilitzant la imatge com a mesura de duració.
SAND WALK está inspirada en l'obra Water Walk, una performance sonora que John Cage realitzà en directe per al programa de televisió I’ve Got a Secret en 1960. Portant-la a la nostra contemporaneïtat, SAND WALK es realitza en vídeo livestream obrint dos canals de diàleg amb el públic: el perceptor presencial de la performance a la instal.lació-plató de </CODE±NOWNESS> i el receptor de la transmissió a través de qualsevol dispositiu connectat a Internet. Al seu torn, el públic presencial (com a Water Walk en 1960) será cocreador d'una composició sonora única creada a partir d'un ritme de 62 accions cronometrades en una duració de tres minuts. Instàncies vitals que es concentren en duracions insignificants i es perpetuen a través de l'àudio i de la imatge.
Els dispositius tecnològics, al servei de la indústria del temps, desdoblen realitats, materialitzen, manipulen, acumulen, cristalitzen, usen el temps; mentre l'ésser humà intenta controlar i comptar el seu pas a mesura que transcorre la seva vida.
Amb la col.laboració de: Santiago Doljanin, Juan Cruz Barrionuevo.
POSTCINEMATIC FEAST [SER COMIDA] <1> Y <2>
Matilde Obradors
Dues performances livestream sobre el menjar i ser comida: ser 'menjar' i ser 'menjada'.
Tracten de la nostra relació amb el menjar i la cultura del que és comestible. El consum, els hàbits, el ritual, el desig i el cos. Una reflexió postcinemàtica del que significa menjar carn, el tracte denigrant als animals a la ramaderia industrial, la contaminació del mar, les patents de llavors, la fam...
La performance <1> s'ubica en un bosc.
Acció: Un bodegó a manera dels del segle XVII on conviuen un ésser humà, les fruites i els animals morts. Workflow: Una càmera fixa i dos smartphones transmeten en directe resultant diferents punts de mira i qualitats d'imatge d'una mateixa acció.
La performance <2> recrea l'escena d'una cuina a Fabra i Coats.
Acció: Plasma l'hàbit de vestir-nos elegants per menjar cadàvers. Convivim amb ells, els cuidem, els refrigerem... Dempeus davant d'una taula de treball, la performer esquartera i empaqueta els aliments per a la seva millor conservació i presentació al servir-los. Al llarg d'aquest procés cosmètic manté un soliloqui amb els aliments. Workflow: La performance <2> combina el directe de l'escena de la cuina a Fabra i Coats, la transmissió per Internet des de la plataforma de Livemedia i la projecció de la transmissió a la instal.lació-plató de </CODE±NOWNESS>.
Càmeres mòbils i assistència de realització: Adriana Pons i Xènia Provins. ESCRIURE MOLA: THE LIVE WRITING SHOW
Un programa per a Internet de Marcos Xalabarder i Escritura en Vivo dedicat a l'escriptura creativa i que defensa la idea de que escriure és guai, cool, atractiu. ESCRIURE MOLA: THE LIVE WRITING SHOW mostra com es produeix la creació literària, reflexionant alhora sobre els processos creatius que segueixen els escriptors i repassant tot tipus d'eines i tècniques creatives.
El livestream per enfocar aquest aquí i ara en què l'autor desplega la seva imaginació donant lloc a la paraula. La creació literària en viu amb una barreja d'escriptura i audiovisual com a estímul per a la creativitat. A més d'una finestra al món de la creació literària, un laboratori creatiu que proposa trencar barreres conceptuals i obrir nous camins.
Amb més de 400 esdeveniments organitzats de Jam i Slam d'escriptura, Escritura en Vivo explora ara el repte de compartir i transmetre per Internet al món el fruit d'aquesta experiència.
Amb la participació dels escriptors: Dédalo Ignacio Borraz (presentador), Gemma Solsona, Miguel Espigado (des de Madrid), el duet poètic i musical ESTAF format per Iñaki C. Nazabal i Petra Llopart, Ale Oseguera, Juan Pablo Ruiz i Laia Terrón, directora de Laboratori de Lletres.
Assistència de realització: Mar Perla i Joan Vives.
QUERELLA CATÓDICO-PLASMÁTICA 360º
Carlos Dorta, David Cañadell i Santi Moisés Alvárez Monteserín
Una instal.lació que integra vídeo livestream en 360º 4K, dispositius mòbils, escenes a Periscope i preses cinemàtiques amb la plataforma Livemedia...
Al centre una figura antropomòrfica amb un cap i quatre cares. Sobre del cap una càmera INSTA PRO 360º transmet live online l'entorn de la instal.lació a Youtube en 4K. La figura està rodejada de quatre punts de visionat: dos monitors que mostren found footage de la web, una pantalla de retroprojecció (MIRA'M) i 12 iPads connectats a Periscope (LIVE LIFE VIEW). Dels vuit ulls de la figura pengen peses i VR goggles. Les orelles estan escampades per terra. Tot aixó com a metàfora del laberint audiovisual, de l'escolta i de la mirada contaminades, bombardejades, fins al punt que els ulls ens pesen i les orelles se'ns cauen.
Amb les intervencions:
MIRA'M:
Escenes que barregen vídeo livestream i el clàssic format de realitzar material cinematogràfic per reflexionar sobre la nova addicció a les xarxes socials: ser influencer.
Amb les actrius: Sara Vidal i Laura Roig
LIVE LIFE VIEW: Sortir al carrer amb la càmera del mòbil connectada online, passar-la i transmetre trobades fortuïtes. Construir micro-constel.lacions de mirades i persones, un mosaic d'enteniments.